Πρόγραμμα ευέλικτης ζώνης με θέμα: Το χωριό που ζω και τα επαγγέλματα που συναντώ

Πρόγραμμα ευέλικτης ζώνης νηπιαγωγείου

cropped-nipia.jpg

 

Τίτλος Προγράμματος: Το χωριό που ζω και τα επαγγέλματα που συναντώ.

 

Θεματικό πεδίο: Ανθρωπογενές περιβάλλον
Νηπιαγωγείο: Νηπιαγωγείο Καβασίλων
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν: Ιωάννα Κιαμίλη
Αριθμός παιδιών που συμμετείχαν: 8

Το πρόγραμμα αποτελεί ταυτόχρονα και πρόγραμμα ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό σχολείο.Συνεργασία με τη δασκάλα της πρώτης Δημοτικού κ Μαίρη Διαμαντοπούλου.

Αριθμός μαθητών πρώτης Δημοτικού: 11

Σχολικό Έτος: 2014 – 2015
Διάρκεια υλοποίησης: Γ Τρίμηνο του σχολικού έτους (Μάρτιος, Απρίλιος, Μάης)  2015

 

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

Να αναφέρετε τις πιο σημαντικές δραστηριότητες με τον αντίστοιχο στόχο, οι οποίες αναδεικνύουν την εξέλιξη υλοποίησης του προγράμματος.

 

 Οι στόχοι που είχαν τεθεί εξαρχής ήταν:

  1. Να  διατυπώσουν τα νήπια τις υποθέσεις τους για τα είδη των επαγγελμάτων που μπορεί να συναντήσουν στο χωριό τους.

Δραστηριότητες :

Συζητήσεις  και διερεύνηση των καθημερινών εμπειριών  των νηπίων σχετικά με τα καταστήματα  και τα επαγγέλματα που υπάρχουν στο χωριό τους.

Ζωγραφική  και δημιουργία ενός είδος χάρτη ( από τα νήπια ) των δύο βασικότερων δρόμων στο οποίο υπάρχουν τα περισσότερα καταστήματα του χωριού .

 

  1. Να  περιηγηθούν στο χωριό τους και να επαληθεύσουν τις υποθέσεις τους.

Δραστηριότητες:

Πραγματοποίηση  επισκέψεων σε καταστήματα του χωριού για να γίνει η επαλήθευση των υποθέσεων των νηπίων και του χάρτη που δημιουργήθηκε από τα παιδιά.

Επισκέψεις:

Επίσκεψη στο ταχυδρομείο και το βιβλιοπωλείο του χωριού (μαζί με τη πρώτη Δημοτικού).

Επίσκεψη στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής  (μαζί με την πρώτη Δημοτικού.

2015-05-04 11.22.47

Επίσκεψη στο γεωπόνο του χωριού (μαζί με την πρώτη Δημοτικού)

Επίσκεψη στο ΚΕΠ και το πρώην χώρο Δημαρχείου του χωριού

Επίσκεψη στο Γυμνάσιο.

Επίσκεψη σε κομμωτήριο.

 

3.Να  αντιληφθούν ποια καταστήματα υπάρχουν στο χωριό τους και να αντιστοιχίσουν τα καταστήματα με τα ονόματα τους

Δραστηριότητα:

Σε πίνακες αναφοράς τα νήπια αντιστοίχησαν πολλές φορές τα καταστήματα με τα ονόματά τους.

Επίσης έγιναν και αντιστοιχήσεις εικόνων επαγγελματιών με τα ονόματά τους καθώς και πολλές γλωσσικές ασκήσεις που αφορούσαν τα επαγγέλματα που συναντήσαμε.

Δημιουργία σταυρόλεξου με το λογισμικό Hot Potatoes  σχετικό ,με τα επαγγέλματα που συναντήσαμε στο χωριό μας.

 

4.Να φτιάξουν χάρτη με τους δρόμους του χωριού και τις τοποθεσίες των καταστημάτων που γνωρίζουν.

Δραστηριότητα:

Ο χάρτης που είχε δημιουργηθεί από τα νήπια πριν από τις επισκέψεις, ελέγθηκε και εντοπίστηκαν κάποια λάθη, τα οποία διορθώθηκαν από τα νήπια.

 

5.Να γνωρίσουν μέσα από παλιές διηγήσεις και εικόνες πως ήταν παλιά το χωριό τους και να συλλέξουν πληροφορίες για παλιά επαγγέλματα.

Δραστηριότητα:

Πρόσκληση στο νηπιαγωγείο μας, γιαγιάς νηπίου η οποία μας μίλησε για κάποια επαγγέλματα που υπήρχαν τα παλιά χρόνια στο χωριό πχ τσαγκάρης και δεν υπάρχουν πια.

Ανάγνωση του βιβλίου < Επαγγέλματα παλιά που δεν υπάρχουν πια > και ανάλογη ζωγραφική.

Παρακολούθηση ανάλογων βίντεο στο διαδίκτυο (μαζί με τα παιδιά της πρώτης δημοτικού).

 

  1. Nα γνωρίσουν τα νήπια τους χώρους του Δημοτικού σχολείου, την δασκάλα της πρώτης δημοτικού και να συνεργαστούν μαζί τους πραγματοποιώντας τις κοινές επισκέψεις σχετικά με τα επαγγέλματα του χωριού.

Δραστηριότητες:

Κοινές επισκέψεις των νηπίων στα καταστήματα της περιοχής, από κοινού ερωτήσεις και συνεντεύξεις  στους καταστηματάρχες.

Επίσκεψη στην τάξη της πρώτης δημοτικού και παρακολούθηση σχετικών βίντεο για τα παλιά επαγγέλματα από το youtube.

Eπίσκεψη των παιδιών του Δημοτικού στο νηπιαγωγείο και κοινές δραστηριότητες πχ ζωγραφική, παιχνίδια στον υπολογιστή, σταυρόλεξο στο Ηοt Potatoes

 

 

 

Επισκέψεις

Τόποι επίσκεψης:Επίσκεψη στο ταχυδρομείο και το βιβλιοπωλείο του χωριού (μαζί με τη πρώτη Δημοτικού).Επίσκεψη στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής  (μαζί με την πρώτη Δημοτικού.Επίσκεψη στο γεωπόνο του χωριού (μαζί με την πρώτη Δημοτικού)

Επίσκεψη στο ΚΕΠ και το πρώην χώρο Δημαρχείου του χωριού

Επίσκεψη στο Γυμνάσιο.

Επίσκεψη σε κομμωτήριο.

Επίσκεψη στη πρώτη τάξη του Δημοτικού  Σχολείου.

 

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στη διάρκεια της επίσκεψης (συνοπτικά):Συνεντεύξεις των επαγγελματιών από τα νήπια με ερωτήσεις που είχαμε από πιο πριν συζητήσει και αποφασίσει.Βιωματικές εμπειρίες των νηπίων σχετικά με τις ιδιαιτερότητες του κάθε επαγγέλματος που συναντήσαμε πχ στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής τα νήπια έφτιαξαν σιρόπι για γλυκά. 
Αξιολόγηση των επισκέψεων

Όλες οι επισκέψεις ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμες για τα παιδιά καθώς είδαν από κοντά τους επαγγελματικούς χώρους πολλών επαγγελματιών, τις δυσκολίες των επαγγελμάτων τους αλλά και τη προσφορά τους στην κοινωνία.Επίσης τα νήπια ξεναγήθηκαν στους χώρους του Δημοτικού σχολείου και ιδιαίτερα στο χώρο της πρώτης τάξης.

 

Φορείς και πρόσωπα συνεργασίας

 

Φορέας ή Πρόσωπα:Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Δημοτικού σχολείου ΚαβασίλωνΕπαγγελματίες  κοινότητας ΚαβασίλωνΔασκάλα της πρώτης Δημοτικού κ Μαίρη Διαμαντοπούλου
Είδος Συνεργασίας: Αγορά κάποιων σχετικών βιβλίων, επισκέψεις
Αξιολόγηση συνεργασίας: Οι συνεργασίες μας σε όλες τις περιπτώσεις υπήρξαν άψογες και εποικοδομητικές.

 

Αξιολόγηση του προγράμματος

 

 Τρόπος αξιολόγησης του προγράμματος;Οι στόχοι που είχαν εξαρχής τεθεί, επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό.Τα νήπια,   έκαναν υποθέσεις και τις επαλήθευσαν με τις επισκέψεις που πραγματοποίησαν στα καταστήματα και τους επαγγελματικούς χώρους του χωριού τους.Γνώρισαν τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες των επαγγελμάτων.

Συνεργάστηκαν μεταξύ τους αλλά και με τα παιδιά της πρώτης Δημοτικού.

 

Αποτελέσματα αξιολόγησης (οφέλη, δυσκολίες, κ.λπ):Τα οφέλη ήταν πολλαπλά καθώς τα νήπια βγήκαν έξω από το χώρο του νηπιαγωγείου και περιηγήθηκαν στο χωριό τους.Ανακάλυψαν τα επαγγέλματα βιωματικά και αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους, με τα παιδιά της πρώτης τάξης του Δημοτικού σχολείου και με τους εκάστοτε επαγγελματίες.

Διεξήγαγαν προσωπικά συμπεράσματα για τις ιδιαιτερότητες και την αξία του κάθε επαγγέλματος στη καθημερινή ζωή και διετύπωσαν κάποιες προσωπικές τους προτιμήσεις ως προς αυτά.

 

Ιδιαίτερες δυσκολίες δεν προέκυψαν κατά την υλοποίηση του προγράμματος

 

 

 

Εποπτικό Υλικό (παραμύθια, λογοτεχνικά κείμενα κ.λπ.):

Βιβλιογραφία & Δικτυογραφία

 

Τα επαγγέλματα.    Άννα  Χατζημανώλη

Μαθαίνω τα επαγγέλματα

Επαγγέλματα παλιά που δεν υπάρχουν πια.    Σοφία Χατζηκοκολάκη

Όταν θα μεγαλώσω.    Λένι Γκούντινγς

Η μεγάλη φωτιά.   Σ. Ζαραμπόυκα

Από το σχέδιο στο σπίτι.   Μικρός Παντογνώστης

Από τον ανθό στο μέλι.     Μικρός  Παντογνώστης

https://mouziloeyrytanias.wordpress.com/2010/12/04/παλια-επαγγελματα-που-εχουν-χαθει-ετ

https://www.youtube.com/watch?v=AaWpCKEh108

 

https://www.youtube.com/watch?v=KqoVD2lU9nc

https://www.youtube.com/watch?v=M_asQDImc5U

 

 

Ενδεικτικές Φωτογραφίες

 

Επίσκεψη στο γεωπόνο (μαζί με τα παιδιά της πρώτης Δημοτικού)

2015-05-15 11.24.53

 

Άσκηση στο λογισμικό Hot Potatoes

(σταυρόλεξο για τα   επαγγέλματα)

2015-05-27 11.03.43

 

Επίσκεψη στο ΚΕΠ του χωριού μας..

2015-05-05 10.41.07

2015-05-05 10.30.12

Επίσκεψη στο Γυμνάσιο Καβασίλων

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.